The application for the Ph.D in Global Studies. Institutions, Rights, Democracy the 2022 entry is open until August 24th, 2022 h. 13 p.m. (GMT +2).
Call for Application – ENG / Deadline August 24th, 2022 h. 13 p.m. (GMT +2)
Explore the content of the Ph.D here and apply online now. For more information review the FAQ here.
Research topics
1. Distance and Virtuality
How Living Together, Working in Team, Exerting Public Powers, Providing Goods and Services, Participating in Politics Change When Virtuality Bridges Distance.
2. Law, Politics, and Knowledge
How the Information Revolution, Media Coverage, and Global Problems Understanding – or the Lack of It – Affects Power, Citizenship, and the Quality of Democracy
3. The Politics of Health, the Health of Politics
Vulnerabilities, Care, Medicalisation, Healthcare Policy and Organisational Models
4. Individual and Collective Responsibility in the Technological Age
New Roles for Public Actors, New Spaces for Individual/Collective Responsibility
5. Environmental, Economic, Financial and Social Sustainability
Agriculture, Culture, Energy, Food, and Manifacturing
6. Global Justice and Law. Intersectional Understanding of Inequality
National Authorities, Local Powers, Supranational Organisations, and Active Citizenship in the Fight against Inequality for a More Inclusive Economy and Society
7. Consumption, Markets and Global Competitiveness
Internationalization of Business, Integrated Reporting, Communication, CSR and the Consumer Ecosystem.
8. Capacità amministrative e disegno delle politiche pubbliche
Il progetto riguarda lo studio di metodiche e modelli innovativi di cui avvalersi nell’ambito del disegno delle politiche pubbliche al fine di accrescere la capacità diagnostica della Pubblica Amministrazione nelle fasi di individuazione dei problemi, analisi delle risorse e degli strumenti necessari al superamento dei problemi e delle risorse e degli strumenti in dotazione, formulazione delle soluzioni.
9. Nuove tecniche e soluzioni di intelligenza artificiale per la comunicazione del non profit
Il progetto di ricerca ha lo scopo di studiare metodi innovativi di marketing e comunicazione nel settore del non profit basati su analisi di contenuti multimediali e automazione dei processi tramite metodi di machine learning e deep learning applicati a canali di comunicazione eterogenei, tenendo conto del quadro normativo europeo delle applicazioni di Intelligenza Artificiale negli ambiti della salute e del benessere dell’uomo e del trattamento dei dati in tali scenari.